آیا مصرف عسل برای گلو درد تاثیر دارد؟

درمان گلو درد

آیا مصرف عسل برای گلو درد تاثیر دارد؟

درمان گلو درد  و سرما خوردگی با عسل – در فصل زمستان به دلیل آلودگی هوا و همچنین سردی هوا سرماخوردگی ، گلودرد ، عفونت های میکروبی و ویروسی دستگاه تنفسی بیشتر شایع می شود. که باید درمان اساسی شود . اگر به همراه داروهای شیمیایی عسل مصرف شود تاثیر شگفت انگیزی خواهد داشت. ما در این مقاله عسل را با ترکیب چند دمنوش مفید برای گلو درد و سرماخوردگی توضیح می دهیم.

عسل:

اگر به تنهایی عسل را در سه وعده غذایی یعنی صبح ناشتا نیم ساعت قبل از صبحانه ،نیم ساعت قبل از ناهار یا دو ساعت بعد از ناهار و نیم ساعت قبل از شام و یا دو ساعت بعد از شام مصرف کنید. تاثیراتی مثل میکروب کشی ، مداوی مشکلات و زخم های گوارشی مثل زخم معده ،زخم اثنی عشر ، تقویت ضعف بدنی از نتایج مطلوب عسل می باشد. که باید هر در وعده یک قاشق غذاخوری میل کنید.

داروهای گیاهی مفید برای سرما خوردگی و گلو درد چیست؟

داروهای گیاهی هر کدام به تنهایی خواص زیادی دارند. حال اگر با عسل ترکیب شوند برای درمان بسیاری از بیماری ها نتایج مطلوبی دارد. گیاهانی مثل زردچوبه، بابونه، گل ختمی، چای کوهی، لیمو عمانی و… این داروها هر کدام ویژگی های خاص دارند. ولی ویژگی های مشترک مهمی مانند ضد التهاب ، آنتی اکسیدان قوی، ضد میکروب، ضد ویروس، مسکن درد، جلوگیری کننده از تکثیر بیماری و بالا برنده سیستم ایمنی بدن از ویژگی های این گیاهان دارویی می باشد.

طرز تهیه و مصرف :

داروهای گیاهی فوق بهتر از که به صورت دمنوش مصرف شود. هر کدام که مورد نظر هست را بستگی به شدت بیماری مثلا اگر علاوه بر گلو درد ، خشکی گلو دارید از گیاه گل ختمی استفاده شود. وقتی به صورت دمنوش آماده شود یک نرم کننده غلیظ به وجود می آید و باعث نرمی گلو می شود. و از سرفه های خشک نیز جلوگیری می کند . پس از آماده شدن دمنوش را صاف کرده وقتی که دمای آن ولرم شد با عسل میل کنید .

لیمو عمانی و عسل

لیمو عمانی و عسل:

در بالا به صورت کلی خواص داروهای گیاهی توضیح داده شد. ولی در این جا از خواص لیمو عمانی با عسل می توان گفت که برای سالمندان که از خلط سینه رنج می برند و یا بیماری های ریوی و کلیه دارند بسیار مفید می باشد. همچنین برای رفع تشنگی برای بیماران مبتلا به سرخچه موثر است و برای بهبود سرفه ، آنفولانزا و اسپاسم بسیار عالی می باشد.