عسل تک گل چیست؟

عسل تک گل چیست

عسل تک گل چیست؟

عسل تک گل و روش های یافت عسل در طبیعت؟

عسل تک گل چیست؟ مطلبی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

سوالی که همواره برای مخاطبین محترم عسل ارگانیک رافونه به وجود می آید، اینست که چگونه یک عسل تک گل  به ساخته می شود؟

یا چگونه زنبور ها را مجاب می کنید تا شهد از یک گیاه جمع آوری کنند؟

عسل تک گل به عسلی گفته میشود که زنبورعسل غالبا آن را ازشھد یک نوع گل خاص تولید میکند که این عسل میتواند بین ۶۰ تا۹۰درصد خالص باشد.

به ندرت اتفاق می افتد که یک عسل ۱۰۰٪ تک‌گل باشد چون همیشه درکنارزنبورستان تک‌گل به نسبت گل های دیگری هم وجود دارند که زنبور عسل به همه ی آنها سرمیزند.به طور مثال وقتی زنبور دار از عسل گشنیز حرف میزند یعنی زنبورستان خود را به محل کشت گشنیز که بیشتر دراستان کرمانشاه و استان همدان است کوچ می‌دهد ودر آن منطقه هزاران هکتار گشنیز کشت شده است که مورد استفادہ زنبور عسل قرار میگیرد وعسل گشنیز تولید میکند ولی زنبورعسل ھمزمان از چند درصد پوشش گیاهی کوهی ودشتی موجود در اطراف کشتزار نیز غافل نمیشود.


عسل ها در طبیعت به سه روش یافت میشوند: عسل تک گل چیست

روش اول:

عسل های تک گل کوهی مانند :عسل گون گز،عسل آویشن،عسل قنقال.عسل گاوپونه.عسل مریم گلی.عسل زول وغیره…

روش دوم:

عسل های درختی هستند که برخی ازاین درختان به صورت جنگل وجود دارند: مثل عسل کُنار …..

برخی به صورت کِشت وجود دارند مثل درخت بادام درخت مرکبات درخت اقاقیا درخت زرشک درخت عناب وغیره….که ارزش غذایی و دارویی آن ها بعداز عسل های کوهی است.

روش سوم:

عسل های دشت که بیشتر به صورت کشت و کار است مانند :عسل یونجه، عسل گشنیز ، عسل جعفری ،عسل آفتابگردان ،عسل سیاهدانه ،عسل رازیانه ،عسل شوید ،عسل گلرنگ وغیره …که ارزش غذایی و دارویی آنها بعداز درخت های درختی است.

عسل تک گل چیست

عسل چندگیاه

عسل چند گیاه به عسلی گفته میشود که زنبور عسل آن را از گیاهان مختلفی که گلدهی هم زمانی دارندبدست می آورد یااین که زنبوردار زنبور خود را  در چند منطقه با پوشش گیاهی متفاوت کوچ میدهد ویکبار عسل میگیرد.

عسل چند گیاه بسته به پوشش گیاهی منطقه ای که زنبورستان به آن کوچ داده میشود از رنگ روشن تا  تیره متغیر است و طعم آن باتوجه به نوع گیاهانی که زنبور عسل از شهد آن ها استفاده کرده است متفاوت میباشد.

فروشگاه عسل ارگانیک رافونه

صفحه اصلی : رافونه

صفحه : فروشگاه

صفحه : مقالات

نظرات (1)

[…] خاص، دارای طعم و عطر منحصر به فرد ی هستند. وبه عنوان عسل تک گیاه شناخته می شوند و در صورتی که شهد گیاهان مختلف در تولید […]